Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Eh?

Av jag-isprinsessan - 13 april 2010 18:31

Lite småsur idag för alla saker man skall göra. Man blir helt snurrig. Praoplatser skall hittas FORT, läxor, bloggen (inte jobbigt, men det görs), alla arbeten man gör i skolan och en jobbig text som man skall redovisa i 10 minuter inför föräldrar och lärare. (Puh, lång mening där.)Sedan skall dessutom pappren skickas vidare till mina blivande lärare! Fick reda på det idag - skall vara klart den 27:e April... Det handlar om hur man tycker det går i alla ämnen. Man skall också "beskriva sig själv som kamrat", säga "hur man är mot andra i klassen". HUR SKALL JAG KUNNA VETA DET? Hade det inte varit lättare att ta dit en kompis som kan säga hur jag är. Seriöst, vad skall jag skriva? Kanske såhär: "Jag är den bästa kompisen man kan ha. jag är snäll, pålitlig och lyssnar mycket". Haha, nej. Jag bara skojade  . Så kan man inte skriva om sig själv... Man kan väl inte säga att man nog är jättedum och mobbas heller, då blir det för självkritiskt. Det är väl bäst att skriva som det är.  Hur är det då? Ingen aning. Jag har några vänner, har kul med dem och tja, vad mer skall man säga? Kanske att det är svårt att skriva andras åsikter själv? Då har man ändå inte svarat...

Jag blir så trött.


Detta är helt hopplöst. Frågorna är ju helt konstiga. "Beskriv hur lång tid det tar för dig att läsa en bok" Det är helt weird. Man kan ju läsa! Det beror ju på hur tjock boken är. "Stör du dina kamrater?" Asså... Det får man fortfarande fråga dem.


Jag måste vara väldigt inkompetent när det kommer till att utvärdera sig själv.

Kanske har det att göra med att jag inte har fattat poängen än. Varför skall man göra det?


Det finns också med frågor om vad man tycker är roligt och mindre roligt. Det är med svårt, för för mig är hela skolan någonting man betar av. Något man gör för att man måste, för att man vill någontans i livet - inte för att man tycker det är "kul". Eller jo, matte är kul. Men det är väl det.


Där har vi förresten en till sak jag inte kan skriva: jag kan inte skriva att jag tycker att allt är tråkigt. Lärare dömer väl också efter intresse. Tur för dem som gillar ämnet, men för de som inte gör det då? Intresse kan man väl inte träna upp? Men man kan göra som jag - lura sig själv till att vara intresserad av vissa saker man inte riktigt tycker är roliga. Men det är tydligen inte så bra när jag nu måste skriva vad jag tycker. Eftersom jag liksom lurat mig själv tycker jag väl inte så som jag tror att jag tycker - egentligen? Eller skall jag skriva vad jag lurat mig själv att tycka? Det är väl den finare historien, antar jag. Jag tar nog den, eftersom jag inte vet vad jag annars tycker.


Hjälp! Jag har ingen aning om vad jag tycker längre!


Alla dessa frågor om vad man behöver bli bättre på, de har negativ påverkan på mig. De tvingar en att leta fel, brister och negativa sidor. Det låter ju så fruktansvärt bra, att själv sätta upp mål och sträva efter dem i en enda stor kreativ process. Men för mig är det som sagt bara jobbigt. Det känns så meningslöst - när man kämpat för att inte ha några brister att upptäcka - att tvingas leta tills man i värsta fall hittar på fel, för att slippa undan.


Mina tankar ser väldigt negativa ut kanske, men det är bättre än att inte tänka alls tror jag.

Kram från mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jag-isprinsessan - 17 juni 2010 11:57

Jag jobbar på bra med mitt nyårslöfte om jag får säga det själv   Har bara en pytteliten bit kvar - sedan kan jag gå ner i spagat. Och med tanke på att jag skall klara det innan klockan slår tolv och det blir 2011 ligger jag nog hyfsat till. Nu gälle...

Av jag-isprinsessan - 17 juni 2010 11:36

Jag gillar att kolla på fåglar och ta foton. Jag kunde inte hitta en bra lista på nätet där man kan kryssa i de fåglar man sett, så jag bestämde mig för att göra en här med de fåglar jag sett. Så, följande fåglar har jag hittat: Skata Blåmes...

Av jag-isprinsessan - 8 juni 2010 15:42

Om mindre än två timmar smäller det. Jag skall ta en spruta. Fy, jag är så barnsligt rädd. Jag skall ta den med mina föräldrar och min lillebror (6 år). Jag vill inte gråta för hans skull men gör det ändå...:-(Jag har redan märkt att han tar efter ...

Av jag-isprinsessan - 2 juni 2010 20:34

Jag försöker jobba lite på två arbeten jag håller på med (om småfåglar och Kuba). Känns som om jag aldrig kommer att bli klar. ...

Av jag-isprinsessan - 1 juni 2010 20:44

Det var ganska längesedan jag skrev nu... Anledningen är att jag har det stressigt nu. Skolan tar kol på mig och jag mår inte så bra. När jag inte mår bra blir inte mina blogginlägg bra och då är det lika bra att strunta i att skriva från början. J...

Presentation


Skriv gärna lite i gästboken, kommentera, bevaka och rösta!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal gissar du att jag är???
 5 år
 6 år
 7 år
 8 år
 9 år
 10 år
 11 år
 12 år
 13 år
 14 år
 15 år
 16 år
 17 år
 18 år
 19 år
 20 år
 21 år
 22 år
 23 år
 24 år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv och kolla i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards