Alla inlägg under april 2010

Av jag-isprinsessan - 25 april 2010 21:10

Skall testa IMORGON. Snälla, tänk på mig...

Av jag-isprinsessan - 24 april 2010 15:29

Min utvärdering är nästan klar nu. Jag skall fråga om man skall ha bilder och finslipa lite... I nuläget är det 1209 ord och ungefär fyra sidor. Jag är stolt.

Kanske skall testa på måndag! Om jag känner mig bra i nacken, altså. :/ Känner mig lite stel...


Kram!

Av jag-isprinsessan - 23 april 2010 17:45

Nu har jag egna visitkort ^^ Jag har praoat på ett ställe där de trycker massa saker, så jag fick några med mig hem :) De gjorde också en plansch av bilden nedan. Den blev rätt stor faktiskt, typ lite mer än en meter lång! Det blev inte så suddigt. Kul att veta att mina bilder håller för förstoring!



Vad tycks? Kommentera gärna bilden och säg hur jag kan förbättra mig. Jag har inte gjort om bilden i något program än, mer än lagt till copyright. Ni kulle bara veta hur lång tid det tog att få ihop det! men, det är vär bara jag som inte är skicklig. Igår körde jag gokart på en parkeringsplats. Bilen gick lika fort bakåt som framåt, så jag, hfm, backade rakt på en trorroarkant... (Lagom proffsigt, jag vet.) MItt huvud "svingades" snabbt bakåt, men jag tror inte att jag skadade mig. Jag käönner mig lite stel i nacken, men det var jag innan med. Jag blev nog mest rädd. Nu skall jag få masage och använda Zon, så kommer det säkert bli bra. Gokarten klarade sig också.

Jag borde förstås inte kört, framför allt inte utan hjälm och med lite för korta ben för att nå pedalerna ordentligt. Gokarten var ju för långa killar med långa ben ^^


Testet blev förresten flyttat. Jag vet inte riktigt när det blir...

 

Vill också passa på att påminna om omröstningen! Hejdå!

Av jag-isprinsessan - 18 april 2010 10:06

Nu har jag anmält mig till en Veckans blogg-tävling. Haha, undrar hur det kommer gå. Jag tror själv att jag kommer komma sist, men jag hoppas på en bättre placering än så...

Länken till tävlingen: http://filureen.bloggplatsen.se/2010/04/17/2847580-veckans-blogg/#kommentarer


Igår när jag kom hem från kusinerna var jag väldigt trött. Jag gick in, la mig på min säng och somnade med en gång. Men jackan på...


Nu skall jag måla lite. Ses!  



Edit: Nej, jag skall inte måla. Jag har f  ått reda på att jag skall fixa tvätten, ta ur diskmaskinen, göra frukost och plocka in saker i diskmaskinen igen. Jag som trodde det var söndag idag, och att den är till för att ta det lugnt.

Av jag-isprinsessan - 17 april 2010 09:58

Nu har jag inte bloggat på ganska länge... Men jag kan ju skriva lite nu om vad jag har gjort. Jag har jobbat lite på den där utvärderingen som jag nämde i förra inlägget (tror jag det var väl?). Måndag hade jag balett och konståkning. Då fick jag reda på att jag skall testa!!! Basic grund samt Fri grund. Det känns skönt, för jag har tränat på dem jättelänge nu. Jag kommer nog bli ganska skakis, för jag skakade när min andra tränare (den första tyckte att det var en excellent idé) skulle avgöra om jag kunde eller inte. Jag kommer nog fixa det, bara jag får upp flygskäret när man åker på höger ben.

Jag hade kontåkning på tisdagen också. Då satte jag min första ögel!!! För er som inte vet vad en ögel är, kan jag skriva att det är det ett hopp när man åker baklänges på en fot, hoppar ett varv och landar på samma fot igen.

Resten av veckan har jag stissat upp mig för testet, som förresten är på onsdag i vecka 17.

När jag kollade på Youtube kom jag in på en rad teckningslektioner! En väääldigt bra tecknare gör jättebra lektioner där. Marc Crilley heter han. Jag har bland annat kollat på hans "How to draw a photo realisic eye"-video, den är grymt bra och jag gjorde ett försök att måla av. Det blev rätt bra om jag får säga det själv, iallafall för att vara av mig.

Klippet: http://www.youtube.com/watch?v=LZ9Hpp8JygI&feature=fvsr


Nu skall jag åka till mina kusiner på födelsedagkalas. Ha det bra!

Eh?

Av jag-isprinsessan - 13 april 2010 18:31

Lite småsur idag för alla saker man skall göra. Man blir helt snurrig. Praoplatser skall hittas FORT, läxor, bloggen (inte jobbigt, men det görs), alla arbeten man gör i skolan och en jobbig text som man skall redovisa i 10 minuter inför föräldrar och lärare. (Puh, lång mening där.)Sedan skall dessutom pappren skickas vidare till mina blivande lärare! Fick reda på det idag - skall vara klart den 27:e April... Det handlar om hur man tycker det går i alla ämnen. Man skall också "beskriva sig själv som kamrat", säga "hur man är mot andra i klassen". HUR SKALL JAG KUNNA VETA DET? Hade det inte varit lättare att ta dit en kompis som kan säga hur jag är. Seriöst, vad skall jag skriva? Kanske såhär: "Jag är den bästa kompisen man kan ha. jag är snäll, pålitlig och lyssnar mycket". Haha, nej. Jag bara skojade  . Så kan man inte skriva om sig själv... Man kan väl inte säga att man nog är jättedum och mobbas heller, då blir det för självkritiskt. Det är väl bäst att skriva som det är.  Hur är det då? Ingen aning. Jag har några vänner, har kul med dem och tja, vad mer skall man säga? Kanske att det är svårt att skriva andras åsikter själv? Då har man ändå inte svarat...

Jag blir så trött.


Detta är helt hopplöst. Frågorna är ju helt konstiga. "Beskriv hur lång tid det tar för dig att läsa en bok" Det är helt weird. Man kan ju läsa! Det beror ju på hur tjock boken är. "Stör du dina kamrater?" Asså... Det får man fortfarande fråga dem.


Jag måste vara väldigt inkompetent när det kommer till att utvärdera sig själv.

Kanske har det att göra med att jag inte har fattat poängen än. Varför skall man göra det?


Det finns också med frågor om vad man tycker är roligt och mindre roligt. Det är med svårt, för för mig är hela skolan någonting man betar av. Något man gör för att man måste, för att man vill någontans i livet - inte för att man tycker det är "kul". Eller jo, matte är kul. Men det är väl det.


Där har vi förresten en till sak jag inte kan skriva: jag kan inte skriva att jag tycker att allt är tråkigt. Lärare dömer väl också efter intresse. Tur för dem som gillar ämnet, men för de som inte gör det då? Intresse kan man väl inte träna upp? Men man kan göra som jag - lura sig själv till att vara intresserad av vissa saker man inte riktigt tycker är roliga. Men det är tydligen inte så bra när jag nu måste skriva vad jag tycker. Eftersom jag liksom lurat mig själv tycker jag väl inte så som jag tror att jag tycker - egentligen? Eller skall jag skriva vad jag lurat mig själv att tycka? Det är väl den finare historien, antar jag. Jag tar nog den, eftersom jag inte vet vad jag annars tycker.


Hjälp! Jag har ingen aning om vad jag tycker längre!


Alla dessa frågor om vad man behöver bli bättre på, de har negativ påverkan på mig. De tvingar en att leta fel, brister och negativa sidor. Det låter ju så fruktansvärt bra, att själv sätta upp mål och sträva efter dem i en enda stor kreativ process. Men för mig är det som sagt bara jobbigt. Det känns så meningslöst - när man kämpat för att inte ha några brister att upptäcka - att tvingas leta tills man i värsta fall hittar på fel, för att slippa undan.


Mina tankar ser väldigt negativa ut kanske, men det är bättre än att inte tänka alls tror jag.

Kram från mig!

Av jag-isprinsessan - 9 april 2010 16:48

Idag nördar jag och min kusse Bloons Tower Defense 3. Jag klarade nivå 59 på easy, den rosa banan ;) Sedan gick det inte att komma längre. Är lite nördig idag. Vi sitter här och ger tips till varandra. Har trevligt.

Innan sa han: "Bloggar du? Det verkar inget för mig, tråkigt."

Nu, däremot säger han: "Har någon kommenterat inlägget om Dead Space än? Vill du kolla det?"

Hahaha... Så snälla ni, kommentera det inlägget!


Här är länk till spelet: http://www.ninjakiwi.com/Games/Tower-Defense/Play/Bloons-Tower-Defense-3.html


Prova också Bloon Super Monkey! Det har vi med spelat.


Nej! Det är inte sant!!! Nu frågar han mig hur man gör en blogg här! Så kul att han med vill börja med blogging ^^

Länk till hans blogg: www.majs98.bloggplatsen.se

Av jag-isprinsessan - 8 april 2010 22:10

Min kusin ville att jag skulle bloggga om Dead Space, så nu gör jag det ^^

Han har visat mig lite klipp från Youtube och det verkade väl bra tror jag. Jag är inte direkt någon expert på skjutspel...


Min kusin hälsar: Vad tycker ni om Dead Space?

Presentation


Skriv gärna lite i gästboken, kommentera, bevaka och rösta!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal gissar du att jag är???
 5 år
 6 år
 7 år
 8 år
 9 år
 10 år
 11 år
 12 år
 13 år
 14 år
 15 år
 16 år
 17 år
 18 år
 19 år
 20 år
 21 år
 22 år
 23 år
 24 år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv och kolla i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards