Alla inlägg under januari 2010

Av jag-isprinsessan - 30 januari 2010 13:40

Jag sitter nu här och försöker få något gjort i min redovisning om Franska Revulotionen. Jag har väl kommit så långt som att jag kan stava själva överskriften. Det gör inte det hela lättare at veta att jag när jag är klar måste:

- Kunna hela alltet utantill utan papper

- Skriva för hand fem sidor om Lodjur

- Renskriva det på datorn

- Jobba i matteboken + tre arbetsblad

- Jobba om anatomi

- Läsa på historialäxan min klass gjorde när jag var i Venedig

- Göra kapitlet i engelskaboken min klass gjorde när jag var i Venedig

- Göra Veckans ordkapitlet min klass gjorde när jag var i Venedig

- Skriva en lapp om svininfluensa-vaccinet

- Jobba om Nordamerika


Fyller på listan efter hand jag kommer på mera... 

Nu är det bara att börja! 

Av jag-isprinsessan - 30 januari 2010 13:10

Hejsan.

Jag är väldigt nyfiken av mig. Jag tår inte ut med att veta att det är 2 personer som har läst idag utan att veta vilka de är! Ni är säkert jätteintresanta personer allihopa. Kan inte ni kommentera detta inlägg med länkar till era bloggar? Det skulle vara kul att veta lite om er!


Kram

Av jag-isprinsessan - 30 januari 2010 12:12

Vi jobbar med anatiomi (läran om rymden) i skolan nu. Vi får lära oss vilka de "9" planeterna är och skriva dom i arbetet. Vi har en gammal lärare, som såklart lär oss vad hon lärde sig i skolan. Hon säger: "Planeterna är ju Merkurius, Venus, Jorden (Tellus), Mars, Jupiter, Saturnus, Uranus, Neptunus och Pluto. Men vet ni vad? Nu håller forskarna på att hitta en ny planet! Men de är inte säkra på att det är en planet än." 

Hallå? Den faktan gällde typ 2005! FEM ÅR SEDAN! Då höll de på att hitta Zedna, men kom fram till att det bara var en himlakropp. Sedan, år 2006, hittade de flera småplaneter som var längre bort från solen än Pluto. En av dem var Eris, som är större än Pluto. Pluto blev en av många Dvärgplaneter den 24 Augutsti 2006. Sedan sommaren 2008 kallas Dvärgplaneter utanför Neptunus för Plutoider.


Så, vad tycker ni? Ska jag mejla läraren? Räcka upp handen? Strunta i forskningen och lära mig "nio planeter"? HJÄLP!

Av jag-isprinsessan - 26 januari 2010 16:54

Idag gick jag upp tidigt. *gäsp*

Sedan åkte vi till en flygplats i Nyköping. Det tog lååång tid, men jag höll mig vaken. Därifrån flög vi till en flygplats nära Venedig och åkte buss till centrum. I väntan på en båt gick vi till ett café. Päronjuice är bäst! Vi åkte hem till en kompis vi skall bo hos. Mysigt värre

Av jag-isprinsessan - 21 januari 2010 13:49

Tja!

Idag ska jag skriva mkt saker i denna kategorin.


Här är en lista:


Bok: Genom dina ögon, av Stephanie Mayer. Grymt bra! Jag har nu läst till över sidan 500! Inget för folk som lätt tröttnar på böcker, men bra för de som gillar "Twighlight"-serien!


Låt: We are golden - med MIKA! Hopplös att få ur huvudet om man väl börjar junga på den. Jag sitter och nynnar på den hela tiden. Men, jag trivs med det. Den är så braaaa!!!


Måtto: "Solen finns, även om den ibland är skymd av moln" av mig. Hehe, jag hoppas att ni fattar vad jag tänkte när jag kom på det...


Tips: Bullar är mycket godare om man äter dom med mjölk/chokladmölk istället för saft!  

Av jag-isprinsessan - 21 januari 2010 13:40

Idag ska jag packa till Venedig! Jag lyckades ändå få en liten tund över att logga in på. Resten är hos doktorn, så ingen ser mig...


Någon får gärna berätta hur man byter färg på texten man skriver inlägg med! Det skulle vara fint med vitt, tror jag.


Hahaha, jag älskar verkligen de fleta av alla smilys här!!! En av mina favoriter ----->  

Av jag-isprinsessan - 20 januari 2010 18:47

Som första dagens låt väljer jag... ... Teardrops on my guitarr med Taylor Swift! Den är superbra!

Av jag-isprinsessan - 20 januari 2010 18:39

Haha, det slog mig att jag inte har nämt Venedig! Jag skall åka dit den 22:e och jag vet inte om jag kommer kunna hitta en dator att blogga på. Men jag berättar när jag kommer tillbaka i så fall.



Presentation


Skriv gärna lite i gästboken, kommentera, bevaka och rösta!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal gissar du att jag är???
 5 år
 6 år
 7 år
 8 år
 9 år
 10 år
 11 år
 12 år
 13 år
 14 år
 15 år
 16 år
 17 år
 18 år
 19 år
 20 år
 21 år
 22 år
 23 år
 24 år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Skriv och kolla i min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards